Tallinn Craft Beer Weekend'il (edaspidi TCBW) plahvatas mull. Lehe pruulikoda tegi pränki. Olid va kavalpead ostnud kokku terve portsu Westvleteren 12 (XII) pudeleid, need ümber villinud vaati ja esitlesid festivalil seda produkti, kui päris enda õlut. Praktiline nali Baltikumi suurimal õllegurmee festivalil kujutate ette? Põrsastele pakuti pärleid, kui nii võib öelda. Ja tulemused olid üllatavad. Aga sellest saate lähemalt lugeda nende enda blogis: https://www.lehepruulikoda.ee/en/sola-cervisia-blog/
Laud enne keele ja meele sisse löömist. |
Kuna läbi mingi ime ja saatuse üllatavate keerdkäikude potsatas festivalil üle jäänud piisk Monky Businessi Koha torude otsa siis otsustasime me läbi viia eksperimendi. Nüüd juba kontrollitud oludes. Tahtsime panna proovile oma lõhnaretseptorid, maitsemeeled, kogemuse ja tagumikutunde ning uurida välja, kui kerge on vahet teha Westyl ja Westyl. Kaardipaki segamiseks võtsime juurde St. Bernardus Abt 12, kes kuni 1992 aastani tootis Westyt litsentsi alusel, kuid nüüd teevad nimetatud õlle näol sisuliselt sama asja. Aga see pole veel kõik, nagu kuuleb tihti Top Shop reklaamidest. Ühe toote me duubeldasime. Ehk laual eksisteeris 2 identse sisuga klaasi. Ja ka see pole veel kõik! Kuna Belglaste puhul mängib pärm väga palju rolli ning Monky Business oli festivalil kõike muud, kui selge värvusega siis lõime pudelid pooleks. Ehk St. Bernardus Abt 12 pudel - 1 klaas top pour, 1 klaas bottom pour, Westvleteren 12 pudel - 1 klaas top pour, 1 klaas bottom pour, Monkey Business - 1 klaas ja lisaks 1 klaas mis võis olla ükskõik milline eelnimetatud viiest. Klaasid olid leti taga nummerdatud numbritega 1 - 6. Lauda jõudes lisasime me siltidele (kuna me alguses ei näinud numbreid, sest need oli alla keeratud klaasi poole) tähed A - F. Ülesanne oli lihtsamast lihtne. Leida endale kõige meelepärasem klaas. Siis järgmine. Siis järgmine jne.
A ja C olid alguses külmemad, kui teised. D oli piraka vahuga. B ja E nägid välja hägused. A, D ja F nägid välja kastanpruunid, kerge punaka tooniga ja olid läbipaistvad. Maitse üht ja joo teist. Tasapisi hakkasid välja eristuma mustrid. B ja E olid kindlasti põhjad ja erinevad. E'l oli rohkem humalat, B'l rohkem linnast ja iirist. D oli magus ja natukene toores. A tsipakene liiga vesine. C lõhnas kergelt või ja plastiku järele, mis hiljem kadus. F oli hapukam, kui teised. Minu arvates tundusid E ja F sama õlu. Phil eelistas pea kohe algusest peale A'd. Minu ja korraks külalisena läbi hüpanud Leenu lemmik kaldus olema D. Kokkuvõttes olid eelistused ja järjestused sellised:
Anna - A/1, C/2, D/5, B/6, F/3, E/4
Phil - A/1, F/3, C/2, D/5, B/6, E/4
Marduk - D/5, C/2, A/1, B/6, E/4, F/3
Nüüd ei jäänudki mitte midagi muud üle kui avada kaardid ja vaadata mis on mis. Kulme pani see kergitama kõigil.
Numbrid läbi Phili maitsemeelte. |
A/1 = Monky Business
B/6 = Westvleteren 12 bottom pour
C/2 = Monky Business (kontroll)
D/5 = Westvleteren 12 top pour
E/4 = St. Bernardus Abt 12 bottom pour
F/3 = St. Bernardus Abt 12 top pour
Kommentaarid on vist üleliigsed? Ja tõestus ka kõrvale milline nägi Phili hindamisleht välja. Lõpetuseks tahame tänada Kairit, kes oma keldri sügavustest otsis välja pudeli vana Westvleteren 12 (BB 04.2016) ja lasi meil selle tühjaks limpsida. Pidime tõdema, et vot see on jumalik kraam! Aitähh!
*top pour - pudelist valatud ülemine osa nii, et pärmi joogi sekka ei satu
*bottom pour - pudelist valatud alumine osa nii, et mõningane kogus pärmi satub ka joogi sisse
No comments:
Post a Comment